keskiviikko 25. joulukuuta 2013

7068 kilometriä

...on suunnilleen matka Helsingistä Soulissa sijaitsevaan Namsan toweriin, ja siitä tulee tämän blogin nimikin.

Niille, jotka eivät minua henkilökohtaisesti tunne, voisin kertoa itsestäni jotain pientä.


Nimeni on Sanni, olen 16-vuotias tyttö Jyväskylän läheltä. Harrastan street-tanssia, valokuvaamista ja piirtämistä. Rakastan matkustamista, lukemista ja salmiakkia. Perheeseeni kuuluu äiti, äidin miesystävä ja siskopuoli. Lisäksi meillä on lapinkoira.

Etelä-Koreasta kiinnostuin about neljä vuotta sitten musiikin kautta, mutta lopullisesti taisin sydämestäni osan jättää sinne matkustettuani Souliin ensimmäisen kerran kesällä 2011. Koreassa eniten teki vaikutuksen ihmisten loputon ystävällisyys ja avuliaisuus ja itse koreankieli. Sen jälkeen Suomi on tuntunut varsin kolkolta paikalta, ja jatkuvasti on ollut kauhea hinku takaisin. Toisen kerran Soulissa kävin syksyllä 2012, enkä nähtävästi kauan sieltä osaa poissa olla, kun taas olen Etelä-Koreaan palaamassa.

Olen jo ala-asteelta asti haaveillut, että lähtisin vaihto-oppilaaksi jonnekin Itä-Aasiaan. Päällimmäisinä mielessä on aina ollu Etelä-Korea ja Japani, mutta Soulin-matkojen jälkeen Etelä-Korea vei. Tarkoituksenani oli hakea vaihtoon vasta lukion toisena vuonna, mutta tultiin sitten perheen kanssa siihen tulokseen, että voi olla parempi, jos lähden jo 2014. Aloin sitten hätäpäissäni sopia haastatteluja ja lähettää hakulomakkeita vähän joka paikkaan, ensimmäisenä YFUlle. En uskonut pääseväni Etelä-Koreaan, luulin hakeneeni liian myöhään tai sählänneeni haastattelun sun muuta, mutta sitten eräs kaunis päivä tuli sähköpostia, jossa kerrottiin, että minut on hyväksytty. Aluksi oli kauhean epätodellinen olo, mutta sitten todella sisäistin että olen lähdössä vuodeksi Etelä-Koreaan, eikä hymy ole hyytynyt vieläkään. Vaikka syksy onkin ollut rankka koulussa ja viikonloppuisin Helsingissä koreantunneilla ravatessa, olen varma, että ensivuosi tulee niin olemaan sen kaiken arvoinen.

Näillä näkymin lento Etelä-Koreaan on helmikuun lopussa, ja aion tähän blogiin päivitellä kaiken lähtösähläyksistä kotiinpaluuseen tammikuussa 2015.


Hauskaa joulua (okei meni jo mut anyways) ja onnellista uutta vuotta!

4 kommenttia:

  1. En tiiä tiiätkö mua, mutta oon -96 Aino Muuramesta ja nyt ite ranskassa vaihossa haha :D Tsemiä paljon sun vaihtovuodelle! Jännä että lähet talvilähöllä mutta toisaalta varmaan ihan jees, pääset kokemaan kesän ja kaiken sielläpäin!
    Jään seuraamaan sun blogia (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, ei olla varmaan ikinä nähty kun ohimennen, mutta tuttu olet! :D Kiitos paljon, sitä varmasti tarvitaan! (: Joo, YFUn kautta tosiaan lähetään Japaniin ja Koreaan helmikuussa, kun siellä alkaa lukuvuosi ymmärtääkseni silloin! Kiitos seuraamisesta, saitpa minutkin kiinnostumaan sun blogista. c:

      Poista
  2. Täytyypä vaan sanoa että oon vähän jealous (vaikka täältä australian auringon alta on vähän paha sanoo) :D Mut jään kyllä varmana seuraamaan ja tsemppiä sun vuodelle!! Tää vaihto on ollu ainaki mulle yks rikastuttavimmista kokemuksista :) Ja lopuks vielä täytyy sanoo et korean kieli on kyllä mielettömän kaunista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, voi ei. Mutta mä oon kyl aika kateellinen sulle tällä hetkellä, ei tää parin plusasteen vesisade oikein mieltä piristä. :D Kiitos paljon!! Toivottavasti mullakin ois tommone mielipide muutaman kuukauden päästä :) sitä se kyllä on, 고마워요!

      Poista